möte på förskolan

Idag har vi varit på möte på förskolan tillsammans med habb om hur vi och dem ska kunna jobba med Julia på bästa sätt. Först var vi försenade för att vi missade första bussen och när vi väl sitter på bussen så börjar det störtregna och jag hade ju hängt upp Julias regnskydd i badrummet för att torka dagen före och glömt lägga ner det igen. Fick lägga en filt över suffleten och springa hela vägen dit. Inte nog med det började det regna likadant när vi skulle ta bussen hem så fick springa då med så alla kläderna var plaskvåta förutom Julia som hade skydd.
Vi kom fram till hur vi skulle lägga upp allt kring Julia och i september kommer Agneta från habb och Julias sjukgymnast komma på besök och se hur det går för Julia.

4 kommentarer:

  1. Och hur kommer ni lägga upp det? Bara nyfiken. Vad kommer hon få för hjälp, resurs, hur många timmar osv?

    Kram Ylva

    SvaraRadera
  2. Julia kommer inte ha en specifik resurs för det jobbar tre stycken på hennes förskola som kan tecken och har jobbat med barn med downs syndrom innan. Dem sa ingenting om en av dom kommer ha huvudansvaret för henne men det tror jag. I början kommer julia gå 40t/v som det ser ut nu fram tills september, sen får man se om jag fått jobb/utbildning. Julia går ju inte riktigt än så dem kommer hjälpa henne motoriskt och med talet. Gå teckenkurs mm. Har du några tips vad som är bra att börja med? Agnetha var också med där

    SvaraRadera
  3. Det låter jättebra! Kul att de redan kan teckna lite, underlättar en del att slippa bråka om det. Jag har alltid hört att man ska försöka få en speciell person som är resurs just för att få jobbarstunderna att fungera bättre osv men har man tre pers med intresse för henne så går det nog super!!! Kanske bli annorlunda när hon blir större.

    Det jag menar oxå är att om man har en person som är till för just henne så underlättar det för dem att gå iväg och jobba + att om julia är sjuk kan den personen göra material osv utan att känna att hon lämnar de andra i "sticket".

    Va många timmar hon fått!! Jag fick kämpa för att få mer timmar än 15 när jag var mammaledig/arbetslös, fick till slut typ 25.

    Ska fundera lite på tips...

    Jo tack ganska bra med oss förutom lite streptokocker till höger och vänster...

    Trevlig midsommar! Kram Ylva

    SvaraRadera
  4. Att hon får fulltid 8-16 är för att jag kommer studera till september. Sen kommer jag nog gå ner på tjugo timmar om jag inte fått jobb/studerar.

    Ja det känns tryggt att ha flera som kan jobba med henne. Vet inte kring resurs om dem kommer ha en enskild som har hand om Julia. Sen att jag tog den här förskolan istället var att jag fick dåliga vibbar från dem till slut. Dem ville inte att Agnetha skulle komma och prata med dem, dem ville inte gå teckenkurs utan som dem uttryckte det"börja med kanske tio tecken" så får man se sen.

    Ja det vore jättesnällt om du kunde göra de, du vet ju lite mer vad man ska tänka på då du varit inne i det ett tag.

    Hoppas ni med får en trevlig midsommar!
    Kram

    SvaraRadera