Julia 15 månader

Julia kan: Krypa, gå i sidled ställa sig upp från krypläge, igår tog min älskling sina första tre steg hos "mormor" utan att hålla i sig i någonting. Min lilla älskling är så duktig! Idag hade jag precis borstat tänderna på henne och satt henne i hallen med tandborsten medan jag lagade klart hennes middag och min lunch då hon plötsligt ställer sig upp igen och går tre steg till emot mig i köket. Blir så imponerad och glad över hennes framsteg!
Julia har även lärt sig att klättra ner från sängen, soffan etc vilket hon lärde sig i cypern. När hon gör någonting bra så tecknar hon "bra" som hon också lärde sig på semestern och sen klappar hon händerna i stor glädje.
Talet kommer mer och mer: Kan säga mamma, pappa, "anna" låter det som, he dvs hej. Tror det ska vara hej iaf. Vinkar både hej och hej då.
Rulla bollen mellan mig och henne., böja sig ner från stående och ta upp napp, leksak etc
Lite av vad Julia lärt sig hittils

4 kommentarer:

  1. åhh vad roligt att hon vinkar :) och duktig med stegen :) du skulle ha filmat henne :) sånt där är jättekul att ha kvar sen.. :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet... Tyvärr hann jag inte det. Får vara på nästa gång

    SvaraRadera
  3. Va roligt att hon är så duktig!

    SvaraRadera
  4. ylva: Ja hon är jätteduktig, nackdelen är väl att hon har ett-två bens mellanrum men det kommer väl sen att hon tar ihop mer och mer. Nu börjar hon snart på dagis och det känns för mig kan jag lova. Känns konstigt och lite nervöst

    SvaraRadera