Måndag

Gick upp vid halv sex och gjorde i ordning mat till min lilla flicka. La henne sedan i sängen för att jag skulle få sova lite till, fick sova till kvart över åtta då det bara var att gå upp. Ja går pappa till jobbet så ska man vakna och vara uppe med mamma! Inte alltid lika poppis... Ringde Anna vid halv nio men hon låg och sov så väntade tills kl var nio ungefär och testade igen. Hon svarade inte då heller så bestämde mig att gå in i duschen och tvätta mitt hår. När jag kommer ut så såg jag att jag hade ett missat samtal från henne. Bestämde att vi skulle höras igen när hon gjort sig i ordning och sedan gå ner på stan och titta lite. Kom ner vid elva ungefär och vi gick först in på Igor eftersom hon aldrig hade varit där förut, hon hittade ingenting. Blev sedan jeansbutiken och där hittade hon en jättefin svart klänning som hon köpte. Stannade och pratade lite eftersom Anna kände hon som jobbade där. Vidare bar det av till en annan affär som var ny för att hon absolut skulle ha en pälsmössa med öron, tyckte väl den var sådär men kan erkänna att hon passade i den. Sedan blev det H&M där vi hittade en jättefin klänning som Julia ska ha på Julafton, två par tröjor och en ny mössa, blev också en "olle" typ som en scarf fast till små barn. Sedan var det bara att gå till gränden och fika och få i Julia lite mat.... När vi var färdiga på gränden bar det av hem för att laga lite mat, blev sprödbakad torsk med potatis och grönsaker. Anna stannade till kl sju då hon åkte hem för att umgås lite med Janne. Blev en lika trevlig dag/kväll som alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar