Morfars begravning!

Vaknade vid halv åtta o begav mig till mamma vid nio efter att jag hade ätit lite frukost och gjort mig iordning. När jag kom så bytte jag kläderna som jag skulle ha till begravningen fär att bussen till Karlstad skulle gå kl tio. Vi kom fram vid tjugo över ett ungefär o begravningen började kl två så det var bara att ta en taxi och stressa. Kom dit i tid och innanför stod min gudmor och mammas farbror. Även Morfars fru, hennes son och hans fru var där. Ett tag efter kom mammas faster och kusiner som jag inte sett sen jag var liten eftersom dom bor på Orust. Framme vid kistan så var det kransar med blommor från släkten men också en krans från rikstan som morfar hade suttit i under 22 år. Vi sjöng psalmer och jag började tänka tillbaka och började gråta. Det jag tycker är mest jobbigt är att jag inte hann träffa morfar en sista gång innan han dog. När begravningen började ta slut fick alla gå fram o säga farväl en sista gång...

Sedan var det tid för minneshögtid och vi åt tillsammans och pratade om morfar inann vi var tvugna att ta tåget hem igen till Västerås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar